неделя, 3 ноември 2013 г.

Научете се да дишате. Пълно и бавно дишане.



Дишането е  най-важната функция на организма-всеки жив организъм  може да живее известно време без ядене, по-малко време без вода, но без дишане обикновено живота продължава  минути.
Правилното дишане,  осигурява  жизненост и имунитет срещу болестите. Контрола върху дишането може да удължи  живота, да стимулира  жизнеспособността.
Заседналият,градски начин на живот изисква и инструкции как да се диша. Човек е претърпял негативна промяна под влиянието на цивилизацията. Вредните навици при вървене в градска среда, стоенето изправен и седенето са изкривили навиците на правилно и естествено дишане. Процентът на цивилизованите хора, които дишат правилно, е много нисък.
Дишането, тоест поемането на кислород от белите дробове и издишването -изхвърлянето на въглероден двуокис, освобождават организма от отровните вещества и пречистват кръвта.
Физическото здраве зависи до голяма степен от правилното дишане. Почти всички световни религии поддържат тезата за правилните навици на дишане.
Чисто научно, окисляване на кръвта  е  феномен, произтичащ от дишането.
 Механиката на дишането се проявява  чрез еластичните движения на белите дробове и дейността на стените и дъното на гръдната кухина, в която те се намират.
Има четири  начина на дишане-горно,средно,долно и пълно дишане.
1) Горно дишане-най-разпространено и най-грешно;
С повдигане ребрата, ключиците и раменете-използва се горната част на гърдите и белите дробове, която е най-малката, следователно само минимално количество въздух прониква в тях.
Прилага се голямо усилие, а се постига най-малък ефект.
Горното дишане е вероятно най-лошата известна форма на дишане и изисква най-голямо разхищение на енергия, за да се получи най-малката полза.
2) Средно дишане;
Ребреното дишане е с по-малко дефекти от горното дишане, но е по-непълноценен от долното /коремното/ и пълното  дишане. Диафрагмата е повдигната, коремът - свит,ребрата се повдигат и гръдният кош  се разширява.
3) Долно дишане;
Диафрагмата е големият плосък мускул, който разделя органите, намиращи се в предната част на гръдния кош от корема и органите в него.
При долното ,коремното дишане белите дробове се движат по-свободно и следователно се вдишва по-голямо количество въздух.
4) Пълно  дишане.
Единствено при пълното  дишане се изпълват целите бели дробове с въздух, използва се техния пълен капацитет.
Пълното  дишане включва всичко добро от високото, средното и ниското дишане и привежда в действие целия дихателен апарат: всяка част от белите дробове, всяка алвеола, всеки дихателен мускул.
Чрез този метод диафрагмата е под абсолютен контрол и е в състояние да изпълни както трябва своите функции с максимална полза.
Пълното  и бавно дишане е фундаментално и за цялата наука на йогите.
Градските хора вдишват и издишват по около 20 пъти в минута. Окисляването на кръвта става бързо, поради което част от нея не може да се пречисти.Бързото окисляване на кръвта,води до неправилно горене в организма и една част от горивните материали не могат да изгорят и се натрупват във вид на утайки по артериите и вените.
Здравето е свързано със съзнателното пълно и бавно дишане.
И Учителят Дънов препоръчва  поне по три пъти на ден – сутрин, на обяд и вечер, преди лягане, човек  да тренира по 10–15 минути бавно дишане.
Учителят говори така по този въпрос: “Вие трябва да изучавате добре процеса на дишането, да можете да го опитате във физиологично и психично отношение. Изучавайте разните методи за дишане, за да видите кои методи можете да приложите като най-добри”.
 Вярно е, че дишането е естествен процес, но съвременния градски човек диша забързано,само с горната част на дробовете си.
Долната част на дробовете не се пълни с въздух, поради което кръвоносните съдове в тази част губят своята еластичност и човек сам се задушава. Такова дишане е  плитко, повърхностно, горно дишане.
Дишайте дълбоко и бавно,съзнателно при всички случаи в живота си.
Обикновеното дишане на съвременния градски човек трябва да се забави  и достигне до 15 и по-малко вдишвания и издишвания в минута. Когато правите упражненията си,трябва да се стремите постепенно да стигнете до по-малко вдишвания и издишвания в минута.
 Избирайте места с чист въздух за изпълнение на упражненията си.
 Имате ли възможност,включете и елементарни гимнастически дихателни упражнения.
За пълно дишане,вдишвайте бавно, през носа, до напълване на корема с въздух ,бройте до 5,продължавайте да вдишвате бавно, бройте още веднъж до 5, разширете гръдния кош, докато се напълни с въздух.
Задръжте въздуха.
Издишвайте много бавно през носа, бройте до 10, свийте стомаха до пълното издишване на въздуха от дробовете.
За пречистващо издишане,дъхнете колкото можете повече въздух  разширете корема си и с рязко движение стегнете корема и издишайте въздуха през носа.
Дишайте дълбоко,бавно и пълно.

Протестиращите подпалиха автобус на „Беркут” в Киев.Украйна иска от 20 милиарда от ЕС за да подпише споразумение за асоцииране.

Газова криза с транзита на газ през Украйна за България?

Здравната каса-апотеоз на здравния комунизъм.



Какво наистина може да свали правителството на Орешарски?

Руски бомбардировачи във Венецуела,Никарагуа и караибския басеин.

АРИТМИЯ(СЪРЦЕБИЕНЕ)С ПРЕСКАЧАНЕ.ПРИЧИНИ ЗА АРИТМИЯ.КРИТЕРИИ ЗА ОПАСТНОСТ.КАК ДА СИ ПОМОГНЕМ ПРИ АРИТМИЯ?

Имунизационен календар на България.

Опасна хранителна добавка E415, вероятно е причина за некротичен ентероколит при кърмачета и деца.



ЗА ВРЪЗКА:
yphalachev@gmail.com

Архив на блога