понеделник, 11 ноември 2013 г.

Европейски пирати ограбват кораби по река Дунав? Украйна подава жалба до ЕС.



Украинска компания  обяви, че нейните кораби, преминаващи на Дунав, от години понесят загуби в резултат на нападения и грабежи, извършени от пирати от Румъния и Сърбия.
Най-често нападения се срещат в района между 240 и 350 km на река Дунав в Румъния, където повторното образуване на принудителни конвои,улеснява пиратите.Органите на Румъния и Сърбия, не правели нищо, за да се борият с престъпниците.
В доклада се посочва , че обект на атака обикновено са самоходни плавателни съдове(баржи), които са  без надзор.
Европейските пиратите,вече нападали и кораби, и  крадат всичко.
Като правило, жертва на грабежи ставали товари, както и това, което може да отиде на скрап - капаци за улични шахти , електрически кабели .
Пиратите станали  и по-смели : по- рано кражби са извършени предимно през нощта , но сега все повече и повече грабежи ставали по време на светлата част на деня.
Украинската компания казва , че заради действията на пиратите има големи парични загуби и  загуби на репутаци.
Ситуацията станала,подобна на  прословутия Аденския залив и сомалийски пирати.
Украинците  напомнят, че Румъния е член на ЕС и  има тенденция и за Сърбия,а и двете са членове на Комисията за река Дунав - организация, чиято основна цел е безопасността на корабоплаването на главната водна артерия на Европа.
Според доклада на корабната компания, темата за пиратството по река Дунав е широко отразена в пресата през  2012 година.
Първата атака от разбойници на украински съд в района се състояла през 2010 г.,а една от първите жертви на румънския участък на реката е кораба " Star ".
Пиратите се опитали да откраднат и захранващ кабел от кораба " Капитан Антипов ", в румънското пристанище Галац.
В  2011 атаките на флота на украински компании за превоз, са станали рутинни, особено в района на 240-350 км от река Дунав, на тесен и извит участък на реката .
По време на плаване е бил открадната царевица от шлеп UDP - 1615 , също ограбен е кораба на кервана- " Челябинск ".
През януари 2012 г.,  обект на атаки от пирати са баржи на кораб " Перм".
Пиратите искали от екипажът  алкохол , цигари , пари , гориво, хвърлили зад борда моряк , а шкипера заплашили ,откраднали и валута. Крадците са взели всичко, включително личните вещи на моряците.
Няколко дни по-късно е имало нападение срещу конвой с баржи на кораб " Капитан Бабкин ".
Съобщения за опасностите от пиратски нападения по река Дунав се появяват и  в европейската преса .
Австрийски вестник нарича сръбският и румънски участък на р. Дунав "сектор, който трябва да се избягва."
Има списъци на десетки пиратски нападения на кораби от различни страни, извършени между 2006 и 2012 г. ,а  38 атаки, извършени от сръбски пирати.
Пречка е и Конвенцията на ООН по морско право.
В Конвенцията на ООН по морско право, пиратството се разглежда като нападение на кораб в " открито море " или " на място, извън юрисдикцията на която и да едържава", докато реката е винаги под нечия юрисдикция.
В пресата се предлага  и друг поглед към проблема,от по- друг ъгъл : какво, са  така наречените " пиратски нападения " наистина ли са пиратство?
 Има вероятно някои от тези случаи да се отнасят до застрахователни измами-се посочва в материала - моряците продават гориво от кораба и всичко със стойност, и като се завръщат в родината си , като казват, че са били нападнати и ограбен,за да вземат застраховка. "
Този "бизнес" е във възход от 1990 г. и се развил толкова много, че голяма част от капитаните  наричали ​​пиратите "бизнес партньори" , казва източник от полицията на една от дунавските държави .

Защо САЩ и НАТО увеличиха производството на опиум и хероин в Афганистан?

Светия синод на 24 ноември избира митрополит на Варненската и Великопреславска Света Митрополия. Епархийският избор е насрочен за 17 ноември във Варна.

Промяна в почивни дни за май 2014. Почивни дни национални празници и ваканции.

ЗА ВРЪЗКА:
yphalachev@gmail.com

Архив на блога